Make-up Artist Tips #3: Visagie koffer deel 2. | Beauty


Een tijdje geleden plaatste ik een artikel met dingen die je nodig hebt in je koffer om te beginnen als visagiste. Dit zijn mijn tips om zo je eigen freelance koffer samen te stellen, natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk. Klik HIER om dat artikel te lezen. In dit artikel heb deel 2 van de lijst. In dit deel van de lijst ga ik het met jullie hebben over onder anderen contour, blush, highlighter, fixeersprays, etc. Hope you enjoy. 
De vorige keer ben ik geëindigd bij oogschaduw. Nadat ik de oogschaduw heb aangebracht ga ik verder met het afwerken van de ogen. Als de ogen dan helemaal klaar zijn, ga ik verder met de rest van het gezicht.

Je kunt ervoor kiezen om de ogen eerst op te maken en daarna pas verder te gaan met het gezicht. Dit doe ik zelf vaak als ik weet dat ik donkere kleuren ga gebruiken voor de ogen, zo voorkom ik dat de donkere oogschaduw onder de ogen terecht komt. Dit kun je dan namelijk nog gewoon weghalen als de gezichtsmake-up nog niet is aangebracht.

Eyeliner.
Na het aanbrengen van de oogschaduw ga ik altijd verder met de eyeliner. Zorg ervoor dat je altijd een zwarte eyeliner bij je hebt en daar ook een waterproef variant van. Je kunt er voor kiezen om ook nog andere kleuren eyeliner aan te schaffen voor je koffers zoals blauw, groen, paars en bruin. (Ik gebruik ze minimaal.) Waterproef eyeliner is erg belangrijk voor bruidjes, het product mag dan namelijk absoluut niet uitlopen. Zorg er ook voor dat je ze altijd allebei meeneemt, mocht er iets zijn met de standaard eyeliner, heb je altijd nog een back-up.

Oogpotlood.
Oogpotlood is iets wat de laatste jaren steeds minder gebruikt wordt, vroeger zag je dit veel vaker in de make-up. Ik heb ze zelf wel altijd bij, bijvoorbeeld voor klanten die de wimperrand wel wat donkerder willen maar een eyeliner te zwaar vinden. Je kunt dan een lijntje oogpotlood aanbrengen en deze vervagen voor een zachter effect. Zorg ervoor dat je altijd een zwart en een bruin potlood bij hebt en gebruik een licht huidskleurig potlood om de waterlijn of binnenste ooghoek op te lichten.

Mascara.
Mascara is ook een belangrijk onderdeel van de make-up. Voor dit product geld hetzelfde als voor de eyeliner. Zorg altijd voor een zwarte mascara, een waterproef variant en een die niet waterproef is. Je zou een extra mascara kunnen kiezen in een bruine kleur. De rest van de kleuren zoals paars, blauw en groen worden tegenwoordig bijna niet meer gebruikt. Zorg er ook voor dat je altijd genoeg mascara bij hebt, je weet maar nooit wanneer je er een extra nodig hebt.

Nepwimpers & Wimperlijm.
Ookal geeft en klant aan dat hij/zij geen nepwimpers wil, zorg dat je ze altijd bij je hebt. Ik maak het namelijk vaak genoeg mee dat klanten er toch voor kiezen om nepwimpers bij de make-up te willen. ( Je kunt hier trouwens gewoon een toeslag voor rekenen.) Ik zelf koop mijn wimpers via internet en kosten mij +- €5,00 per paar. Dit is ook wat ik aan toeslag vraag, ik hoef er namelijk geen winst op te maken. Zo weet ik zeker dat de kwaliteit van de wimpers goed is en ik ken alle modellen die ik heb. Qua lijm zou ik gewoon voor de transparante lijm van DUO gaan, deze lijm zorgt ervoor dat de wimpers heel de dag mooi blijven zitten.

Contour.
Contouren is de laatste jaren steeds populairder geworden en wordt voornamelijk toegepast bij een wat zwaardere make-up. Contouren kan zowel met creme (donkere concealers) als met poeders gedaan worden. In het vorige artikel heb ik jullie al het een en het ander verteld over concealers, in dit deel ga ik meer vertellen over contouren met poeder. Een contour poeder is niet hetzelfde als een bronzer maar kan daar wel voor worden gebruikt. Het is belangrijk dat je een kleur pakt met een koele ondertoon, je wil namelijk een schaduw creëren. Met een te warme tint zul je een oranje streep krijgen, niet mooi dus.

Bronzer.
Bronzer is ervoor om het gezicht warmte te geven. Nadat je de foundation hebt aangebracht kan het zijn dat je die warmte in de natuurlijke huid niet meer zo goed ziet. Het is belangrijk dat je een bronzer altijd erg luchtig gebruikt en zeker niet te veel aanbrengt. Kies voor een tint met warmte en eventueel een klein glansje. Als je niet meer weet waar je de bronzer aanbrengt, denk dat aan de delen in het gezicht waar iemand het snelst bruin wordt door de zon. Dit is bijvoorbeeld het voorhoofd, de wangen en de neus. Met twee tinten bronzer heb je voorlopig voldoende.

Blush.
Blush wordt gebruikt om kleur in het gezicht aan te brengen. Het is belangrijk dat je van te voren goed kijkt naar de huid van je klant om te bepalen of je wel blush gaat gebruiken. Het kan namelijk zijn dat een klant van zichzelf al rode wangen heeft en dit zal hoogstwaarschijnlijk later op de dag een beetje door de foundation heen komen. Kijk ook altijd naar de ondertoon van de huid. Heeft iemand een koele ondertoon, ga dan ook voor een koele blush. (Tenzij je het wil corrigeren.) Zorg ervoor dat je altijd 3 koele tinten blush hebt en 3 warme tinten, voor zowel de lichte huid als de donkere huid.

Highlighter.
Mijn favoriete deel van de make-up. Door alle make-up die we al hebben aanbracht is de kans groot dat het gezicht er erg mat uitziet. Door highighter aan te brengen geven we het gezicht de natuurlijke glans terug. Let op, "natuurlijke" glans. Helaas wordt er nog steeds door veel dames teveel highlighter aangebracht of een highlighter in de verkeerde kleur. Voor een lichte huid zijn champagne tinten het mooist, voor een donkere huid kun je wat meer richting goude tinten gaan. Zorg daarom altijd dat je minimaal twee, het liefst drie, tinten highlighter in je koffer hebt. Zo kun je ze eventueel nog combineren als je de juiste kleur niet hebt.

Fixeerspray.
Na de highlighter ga ik altijd verder met een fixeerspray. Ik gebruik zowel een spray om de poeders op het gezicht minder zichtbaar te maken (zoals de MAC Fix+) en een fixeer spray die ervoor zorgt dat mijn make-up goed blijft zitten. Probeer voor jezelf gewoon eens wat van die sprays uit en kijk dan welke voor jou het beste werkt. Aan een fixeerspray heb je voor in je koffer eigenlijk al genoeg.

Dit was deel twee van mijn tips over het samenstellen van je visagie koffer. Ik wil me de aankomende tijd meer gaan focussen op dit soort artikelen omdat ik hier nou eenmaal de meeste vragen over krijg. Klik hier voor deel 1 van dit artikel. 

Mocht ik in dit artikel nog iets vergeten zijn of heb je nog een vraag die ik in een ander artikel zou moeten behandelen, let me know!

Wat is jullie musthave in jullie visagiekoffer?

Liefs, Kelsey.



Reacties

Populaire posts