Vakantie Zakynthos 2017, Deel 2. | Traveling

Een tijdje geleden plaatste ik het eerste deel van onze vakantie op Zakynthos, dit is deel 2 hiervan. Bij het vorige artikel zijn we geëindigd bij het paardrijden en het huren van de boot. In dit deel ga ik jullie meer vertellen en laten zien over de rest van de dagen. We zijn onder anderen nog naar shipwreck beach geweest en hebben nog een hele hoop anderen mooie plekken bezocht. Hopelijk wordt dit artikel niet te lang, anders komt er waarschijnlijk ook nog een derde deel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat we iedere dag hebben gedaan dus het kan zijn dat de volgorde niet helemaal klopt maar ik ga mijn best doen om alles wat we tijdens onze vakantie hebben gedaan in dit artikel te benoemen.

De vorige keer ben ik geëindigd bij het huren van het bootje en het paardrijden. Die avond zijn we nog naar Argassi geweest om daar te eten. De reden dat we hier naartoe wilde was omdat daar een golfbaan zou zijn waarbij alle banen iets hebben van de wereld. Alles is daar ge-inspireert op mooie plekken van de wereld en aangezien wij gek zijn op  midgetgolf konden wij dit natuurlijk niet missen. Je kon daar voor ongeveer €8,00 per persoon golven en je zou 10% korting krijgen als je het twee parkour zou doen. Dus ook dat hebben we gedaan. Deze midgetgolf baan is zeker een aanrader als je in Zakynthos bent voor een leuke avond uit.

Voor de mensen die zich afvragen hoe wij wisten waar we naartoe wilde, wij hebben gewoon ergens een kaart gehaald van het eiland. Zo zijn we gaan kijken welke plaatsen er tussen Agios Sostis en Shipwreck lagen, die plaatsen hebben we opgezocht hoe het eruit zag op internet en zo hebben we besloten welke plekken we graag wilde zien. Het noord oosten van het eiland zijn bijna alleen maar strandjes die allemaal best wel op elkaar lijken dus daar hoefde wij niet perse naartoe dus hebben wij gekozen voor het zuid westen.

De dag daarna zijn we na het ontbijt gelijk met de scooter gaan rijden. We hadden dus al een beetje gekeken waar we heel wilde en zo zijn we met de navigatie gewoon daarheen gereden. De eerste stop was Porto Limnionas. Na een mooie rit door bergen kwamen we aan bij deze prachtige baai. Het water is er helder blauw en heerlijk koel. Je kunt er hier voor kiezen om een strandbedje te huren (voor €3,00 per stuk.) of net als wij gewoon lekker met je handdoekje iets lager tussen de rotsen een plekje zoeken.

Die zelfde dag zijn we doorgereden naar Porto Roxa. Hier hebben we geluncht en daarna zijn we ook nog naar de zee gelopen. Porto Roxa is een prachtige plek om een dagje te relaxen. Er zijn strandbedjes te huur en je hebt er een super mooi uitzicht over de zee. Een echt zandstrand is er niet maar via de stenen kun je prima dicht bij de zee komen. Hier zal hier dan ook niet echt de bedoeling zijn dat je de zee in gaat. Later kwamen wij erachter dat je dus ook nog verder kunt rijden en dan bij een baai komt die vergelijkbaar is met Limnionas. Die hebben we helaas gemist maar dit deel van Porto Roxa was ook prachtig.

Voor de avond hadden we al besloten dat we naar Kampi wilde gaan om daar een hapje te eten. Er werd ons namelijk verteld dat daar de mooiste zonsondergang van het eiland zou zijn maar dat veel toeristen het niet aandurven om s'avonds in het donker terug te rijden. Nou moet ik zeggen dat Wim en ik niet snel bang zijn dus besloten we er toch heen te gaan en daar hebben we absoluut geen spijt van gehad. Dit is echt de mooiste zonsondergang die we beide ooit hebben gezien. Als je in Kampi aankomt kun je kiezen voor verschillende restaurants om de zonsondergang te bekijken. Wij kozen gelijk voor het eerste restaurant waar je super mooi en gezellig kon zitten. Naast die prachtige ondergang van de zon hebben we die avond ook nog eens super lekker gegeten en zijn we s'avonds gewoon weer veilig bij het appartement aangekomen.

De volgende dag wilde we het scheepswrak van bovenaf gaan bekijken, dus dat waren we ook zeker van plan. Met de scooter zijn we de bergen ingereden richting de uitkijkplaats. Hier zit een klein tentje waar je eten, drinken en ijsjes kunt kopen. Het uitzicht was geweldig mooi waardoor we alleen nog maar meer zin kregen om ook naar het daadwerkelijke strand te gaan. Daarna zijn we doorgereden naar Porto Vromi, dit is een super mooie baai (Ik blijf het zeggen maar echt alles was mooi in zakynthos.) met een helder blauwe zee. Hier hebben we een tijdje op het strandje gelegen waar ik uiteindelijk in slaap ben gevallen en toen ik weer wakker werd zijn we teruggereden om lekker te gaan eten in Laganas.

De dag nadat we Shipwreck van bovenaf hadden gezien konden we natuurlijk al helemaal niet meer wachten om naar het strand zelf te gaan. Helaas was het deze dag bloedheet en dus besloten we om s'morgens even te gaan winkelen in Zakynthos stad en de rest van de dag lekker aan het zwembad te liggen. Zakynthos stad viel mij persoonlijk een beetje tegen. Alle winkeltjes zijn er een beetje hetzelfde. Je kunt er super gezellig ontbijten of lunchen maar qua winkelen vond ik het niet zo spectaculair. S'avonds zijn we opnieuw naar Laganas gegaan om daar wat te eten.

Vandaag zouden we dan echt naar Shipwreck gaan en omdat we eigenlijk al wisten dat we daar wel de hele dag mee kwijt zouden zijn hadden we op deze dag verder niks gepland staan. We zijn na het ontbijt terug gereden naar Porto Vromi, daar kwamen we erachter dat er twee plekken zijn waar je met de boot naar het beroemde strand kunt. We kozen en deze keer voor om naar de andere plek te gaan zodat we dat ook gelijk gezien zouden hebben. Eenmaal in de bergen aangekomen zijn we toch maar even een aantal keer teruggereden met de scooter om te kijken of we nog wel omhoog zouden komen. Op een gegeven moment kwamen we bij een stuk aan dat zo stijl was, dat we daar boven de scooter hebben neergezet, hier durfde we het risico dan weer niet te nemen. Uiteindelijk was het echt alleen nog de steile helling die we moesten lopen dus dat was geen probleem. Toen we bij de baai aankwamen hebben we voor €20,00 per persoon een kaartje voor de boot gekocht. We zouden dan met de eerst volgende boot naar het strand toe gaan en we mochten zelf bepalen wanneer we de boot terug zouden pakken. Op de heenweg naar het strand kwam we al gelijk langs super veel mooie, kleine strandjes en de prachtige hoge rotswanden zijn daar niet te missen. Eenmaal op het strand aangekomen hebben we ons handdoekje neergelegd en zijn we richting het schip gelopen. Hier kun je namelijk helemaal in klimmen en lopen. We hebben natuurlijk (lekker cliché!) onze initialen in het schip gekrast en op een steen geschreven die we daar hebben laten liggen. Dit was absoluut een hoogtepunt van onze vakantie en het is zeker een aanrader voor iedereen die naar Zakynthos gaat. Het is er wel toeristisch maar wij hebben daar geen last van gehad.

Als je goed kijkt zul je een gezicht zien in de rotsen, dit is volgens de grieken Poseidons Face.

Op de terugreis met de boot naar Porto Vromi zou de piloot ons nog een aantal mooie plekjes laten zien zoals onder anderen de Blue Caves en Poseidons Face. (Dit is een rots waarin je een gezicht kunt zien, de grieken noemen dit Poseidons Face. )

De laatste avond van onze vakantie zijn we nog teruggegaan naar een restaurant waar we al eerder zijn geweest. Op een gegeven moment raakte we aan de praat met twee meiden en een ander stel. De eigenaar en het personeel van het restaurant vroegen of we zin hadden om mee te gaan stappen. Ondanks dat we er de volgende ochtend vroeg uit moesten zouden we toch 'eventjes' mee gaan. Uiteindelijk kwamen we volgens mij rond 06:00 s'morgens terug op het appartement. Daar hebben we de volgende ochtend toch nog wel even spijt van gehad, maar het was het een top avond!

Dit was het tweede het laatste deel van onze vakantie op Zakynthos. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en mocht je zelf ook naar Zakynthos gaan, laat het me vooral weten hieronder in de reacties.