Nieuw! Essence My Musthaves Palette. | Beauty

In dit artikel wil ik het met jullie hebben over het nieuwe refill systeem van Essence, de My Musthaves Palette. Een refill systeem zie je tegenwoordig bij steeds meer merken, het idee hiervan is dat je simpelweg je eigen palette samen kunt stellen met de kleuren die je zelf kunt kiezen. 

Vaak heb je dan enorm veel keuze in kleuren dus wordt jou palette precies zoals je hem hebben wil. Essence is nu ook uitgekomen met zo'n systeem waarbij je dus je eigen palette kunt samenstellen. Het leek mij dus leuk om dit te proberen en jullie te vertellen wat ik hiervan vind. 



Het is bij de meeste refill systems vaak dat je een leeg palette koopt en los daarvan koop je de kleuren. Dit is bij Essence ook zo. Essence heeft naast een leuk assortiment aan oogschaduw ook blush, lipstick etc. Ook deze kun je dan in dezelfde palletten plaatsen. Ik koos deze keer voor een palette met vakjes met daarbij vier kleuren oogschaduw. Ik heb bewust voor natuurlijke kleuren gekozen zodat ik deze makkelijk met elkaar kan combineren. Hieronder zal ik jullie de kleuren laten zien en zal ik jullie gelijk vertellen wat ik ervan vind. 


De eerste kleur in mijn palette is een crème witte kleur. Deze kleur wilde ik gaan gebruiken voor onder de wenkbrauw en in de binnenste ooghoek om deze delen op te lichten. Deze kleur is mooi matt en super gepigmenteerd. Wat ik ook fijn vind aan deze kleur is dat hij niet spierwit is, waardoor het oplichten toch nog natuurlijk oogt. 



De volgende kleur die ik koos is een glanzende champagne kleur, dit is de enige glanzende kleur in het palette. Deze kleur koos is om over mijn gehele ooglid aan te brengen. Ik vind het zelf altijd het mooist om een aantal matte kleuren te combineren met een glanzende kleur. Deze kleur glanst super mooi maar is niet te extreem dus perfect voor overdag. Ook de kleur is makkelijk te combineren met anderen natuurlijke tinten. 


De derde kleur is de meest simpele kleur naar mijn mening en ook een kleur die je waarschijnlijk het minst gaat zien, wel vind ik dit een super fijne kleur om erbij te hebben. Deze kleur gebruik is al lichtere kleur in de arcadeboog, als basis onder de donkerdere kleur. Deze taupe kleur is dus stiekem toch wel een van mijn favorieten van het palette. Ook deze kleur is super gepigmenteerd. 



De vierde en laatste kleur in het pallete is ook gelijk de donkerste kleur in het palette. Ook dit is voor een onmisbare kleur. Om het palette natuurlijk te houden heb ik voor deze kleur een donker bruine tint gekozen zodat deze makkelijk te combineren is met alle anderen kleuren. 
Dit zijn alle vier de kleuren nog even voor jullie op een rijtje. Zoals je ziet heb ik dus gekozen voor zowel koelen als warme kleuren maar toch zijn deze makkelijk met elkaar te combineren en passen ze mooi bij elkaar. Alle kleuren zijn super goed gepigmenteerd en totaal niet poederig. (Wat vaak bij goedkopere merken oogschaduw wel zo is.) Dus over het algemeen ben ik zeer tevreden over het refill systeem van Essence. 

De losse kleurtjes zijn te koop bij kruidvat en trekpleister voor €1,89 per stuk en ook het lege palette kost hetzelfde, €1,89 dus. Echt een spotprijsje voor de kwaliteit die je ervoor terug krijgt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet heel veel verwachtingen had van dit palette dus het is me zeer meegevallen en ik ben eigenlijk zelfs positief verrast!

Dit was het artikel over het nieuwe Essence My Musthaves Palette. Bedankt voor het lezen en vergeet me vooral niet te laten weten wat je ervan vond!

Liefs, Kelsey


Reacties

Populaire posts