Purpuz Planner 2017. | Lifestyle

Ik ben een enorme fan van plannen en gebruik zelf dan ook eigenlijk altijd wel een planner maar een planner moet bij mij wel aan bepaalde eisen voldoen. Een tijdje terug kreeg ik deze Purpuz planner opgestuurd met de vraag of ik hier mijn mening over wilde geven. Deze planner is al gelijk een beetje anders dan alle anderen. Het doel van deze planner is namelijk dat je hiermee je eigen doelen zult gaan behalen. Clen is de ontwerpen van de planner en merkt nadat hij een Burned Out kreeg dat hij meer structuur nodig had om zijn doelen te behalen. Hij ontwierp deze planner. Volgens hem is de Purpuz Planner de basis voor een gebalanceerd, gelukkig en succesvol leven.




De buitenkant van de planner vind ik er allereerst simpel maar wel strak uit zien. Een planner hoeft mij geen drukke kaft te hebben. Zolang de inhoud maar goed is. Ook geeft deze kaft de uitstraling dat hij voor zowel mannen als vrouwen kan, dus dat is zeker handig!

 Als je de Pupuz Planner openslaat zijn de eerste pagina's gevuld met Clen's verhaal en algemene informatie over de planner. Op de roze pagina kun je je naam invullen en erbij zetten wat de beloning is als de planner wordt gevonden en teruggegeven. Ik zal jullie hieronder een aantal van de volgende pagina's in de planner laten zien. 



Zoals je dus ziet is deze planner echt gebaseerd op het behalen van je doelen.  In het begin krijg je een pagina met daarop een jaaroverzicht en een bladzijde met '365 redenen voor feest' met alle feestdagen in Nederland. De bladzijdes daarna staan een qoute en een guide over hoe de planner werkt. Ze leggen in 8 stappen uit wat deze planner allemaal doet om je doelen te behalen en wat je daar zelf voor kunt doen. Als je die bladzijde omslaat staan er opnieuw hulpmiddelen van de planner. Wat ik fijn vind ik dat ze ook echt al een voorbeeld hebben gegeven. (De teksten in de planner zijn dus voorbeeld en heb ik niet zelf geschreven.) Daarna komt er ook nog een uitleg van de maandplanning maar opzich spreekt dat wel voor zich, vind ik. 


Door de gehele planner vind je inspirerende quotes en teksten die je nog meer zullen motiveren in het behalen van je doelen. En dan nu door naar de agenda.




De agenda heeft een vrij simpele uitstraling. Niet te veel drukke plaatjes en onderdelen dus afleiding zal je met deze planner niet veel hebben. Een maand in de agenda begint met een Maandoverzicht. Een pagina met een hokje voor iedere dag van de maand. Daaronder kun je dan je maanddoelen opschrijven. Zowel voor werk als privĂ©. Na het maandoverzicht komen we op de pagina's met de weken. Hier heb je telkens een strook per dag die met tijden is ingedeeld. Onderaan heb je opnieuw weer de lijstjes waar je in kunt vullen wat je die week moet doen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik deze planner eerder een agenda vind dan een planner. Bij een planner heb je vaak per dag ruimte voor een to do lijstje en zijn de dagen niet met tijden ingedeeld. Ik gebruik de tijden ook niet echt omdat het mij dus gaat om mijn dagen plannen. Rechts onderin de bladzijde heb je nog een plekje voor creatieve ruimte. Hier zou je nog to do lijstjes kunnen maken maar naar mijn mening is daar net te weinig ruimte voor. 
Na een maand komen er twee pagina's met een soort evaluatie, vragen voor jezelf. Die vragen gaan dan over de afgelopen maand. Hierbij geloof ik wel dat je hierdoor bewuster bent van wat je de afgelopen maand allemaal gedaan hebt en hoever je bent gekomen met je doelen. 

Door de hele planner vind je mooie plaatjes en inspirerende quotes, vooral die quotes zullen mij wel motiveren. 



Aan het einde van de planner heb je nog een werkboek. Dit is volgens de Purpuz Planner een stappenplan naar jou doel met planningtools. 
Mijn uiteindelijke mening over de Purpuz Planner van Clen is dat ik best tevreden ben over deze planner. De planner is stevig en je zult hier dus makkelijk het hele jaar me kunnen doen. De quotes en inspirerende teksten zullen je zeker motiveren om je doelen te bereiken. Wat ik een klein minpuntje vind is dat de dagen zijn ingedeeld in tijden waardoor het dus meer een agenda is ipv een echte planner. Verder heb je in een week genoeg ruimte om alles op te kunnen schrijven en de extra lijstjes onderaan de bladzijdes zijn ook erg handig. Kortom, raad ik deze planner zeker aan voor mensen die veel met afspraken werken en ondertussen ook willen werken aan een doel. 

De Purpuz Planner 018 is online te koop via DEZE website of via Bol.com en kost €34,99

Dit was het artikel over de Purpuz Planner. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad.

Liefs, Kelsey.

Reacties

Populaire posts