Opmerkingen die je als visagiste vaak krijgt.


Iedereen die als visagist(e) werkt weet dat er vaak opmerkingen worden gemaakt over je werk. Ze kunnen goed bedoeld zijn maar zo komen ze niet altijd over. Waarschijnlijk zullen ook kapsters en schoonheidsspecialisten zich hierin kunnen vinden. In dit artikel heb ik een aantal opmerkingen op een rijtje gezet die je als visagiste regelmatig krijgt. 


1. Waarom zouden mensen zich op laten maken voor gewoon een feestje?

Grappige opmerking naar mijn mening. Natuurlijk laten mensen zich opmaken voor een feestje. Ten eerste is het natuurlijk leuk om je make-up eens anders te hebben als hoe je het zelf doet. Ten tweede is het ook wel lekker als je het een keer door iemand anders kunt laten doen. 


2. Ik zou dat ook wel willen, een beetje mensen opmaken en daar geld mee verdienen. 

Veel mensen vergeten dat het meer is als "Gewoon" mensen opmaken. Als je wilt gaan werken als visagiste moet je rekening houden met alle wensen van alle klanten. Je hebt dus een hoop make-up nodig voor je kunt beginnen. Ook de tijd die je ermee kwijt bent qua voorbereidingen en de dingen die je moet doen nadat je een klant hebt gehad. Begrijp me niet verkeerd, het is super leuk maar onderschat het niet.


3. Waarom draag je altijd zoveel make-up?

Als visagiste is het erg belangrijk dat je er altijd verzorgd uitziet. Je bent je eigen merk en visitekaartje. Als je een kapster ziet met dode punten en vet haar geeft dat niet echt een goede indruk. Als ik ervoor zorg dat mijn eigen make-up mooi zit kan ik gelijk laten zien wat ik kan. 


4. Je gebruikt toch wel alleen maar dure producten?

Nee, ik gebruik niet alleen maar dure producten. Voordat ik iets op klanten gebruik probeer ik het product altijd zelf om te weten wat ik zelf van het product vind. Over het algemeen blijven duurdere producten wel beter zitten en hebben deze vaak meer pigment. Maar er zijn ook zeker heel veel merken die top producten hebben voor een betaalbare prijs. Het betekend namelijk niet altijd dat dure producten beter zijn dan minder dure producten. 

5. Kun je mij niet gewoon een keer opmaken?

Natuurlijk wel, iedereen is welkom in mijn salon. Daar kun je gewoon een afspraak voor maken. "Gewoon even opmaken" gaat dan weer niet. Als ik iets doe, doe ik het goed en ik kan nou eenmaal niet een hele make-up aanbrengen in 5 minuten. Want dat is wat ik in "ff" versta. 


6. Voor €20,00 kom ik me wel een keer op laten maken.

Sorry dames maar ik ben geen marktkraam waar je zelf je prijzen kunt bepalen. Het is niet zo dat de hoogste bieder wint. Ik heb mijn prijzen en daar is helaas niet in te onderhandelen. Ik vind het ontzettend lullig als mensen zich een keer zouden willen laten opmaken maar het niet kunnen betalen. Natuurlijk gun ik het iedereen maar ik kan niet zomaar voor iedere klant een andere prijslijst maken.


7. Sorry maar ik kan morgen niet komen, maar je kunt nog wel iemand anders inplannen toch ?

Ik maak nog steeds regelmatig mee dat mensen op het laatste moment afzeggen. Sommige gaan er dan zelfs vanuit dat ik nog een back-up lijstje heb met klanten die ik in kan plannen. Nee, dat heb ik niet, had ik dat maar! Vandaar dat ik nu ook aan iedere klant een aanbetaling vraag. Die aanbetaling is er zodat mensen minder snel afzeggen zonder reden. Zeg je dan toch af, dan vervalt die aanbetaling. Het is namelijk regelmatig zo dat (vooral in het weekend) dat ik andere klanten af zeg omdat ik dan al een klant heb op een bepaald tijdstip en dat diegene dan afzegt of gewoon niet komt.

Dit was het artikel voor vandaag. Onthoudt dat ik met dit artikel niemand wil afkraken en er ook een aantal van deze bovenstaande opmerkingen positief bedoeld kunnen worden!

Liefs, Kelsey.

Reacties

Populaire posts