Hoe ik als visagiste ben begonnen. | Personal.


Omdat ik ontzettend veel vragen krijg over wat ik doe als visagiste en hoe ik ben begonnen, heb ik besloten om hier een artikel over te schrijven. In dit artikel leg ik jullie alles uit over wat ik doe, wat ik ervoor gedaan heb en hoe jij zelf kunt beginnen.


Ik ben dus visagiste. Ik heb van mijn passie, mijn werk kunnen maken en ik ben er super trots op dat ik dat kan zeggen. Mijn verhaal is natuurlijk niet hoe het moet maar mocht jij er nou zelf aan denken om ook in de visagie te gaan werken, kun je hier misschien wat tips uithalen. Ik heb nog lang niet bereikt wat ik wil bereiken maar ik doe er alles aan om dat wel te doen. Ik zal jullie in dit artikel mijn verhaal vertellen.

Toen ik een jaar of 12/13 was kwam ik erachter dat ik make-up toch wel heel erg leuk vond. Tuurlijk vind bijna iedere meid op die leeftijd dat maar voor mij was het iets meer dan dat. Boven op mijn kamer keek ik video's op youtube en probeerde ik de looks van de video's zelf na te maken. Met een klein tasje aan make-up met voornamelijk spullen die eerder van mama zijn geweest. Dat kleine tasje groeide al snel uit tot een lade en die lade tot een kast. Ik begon langzaam aan steeds meer producten aan te schaffen en probeerde zo veel mogelijk nieuwe merken uit. 


Toen ik naar de middelbare school ging wist ik nog niet goed dat ik van die hobby (make-up) mijn werk wilde maken. Mij is namelijk altijd verteld dat je in de visagie amper werk kunt vinden dus besloot ik om een koksopleiding te doen op vmbo niveau. Het leek me leuk om daarna dan verder te gaan in toerisme en recreatie. Als snel kwam ik erachter dat toerisme en recreatie en de horeca op zich toch niet echt was wat ik wilde.  Het werk dat ik naast mijn school deed in een restaurant vond ik super leuk, ik leerde hoe het was om een een team te werken en met klanten/gasten om te gaan. Ik heb in die tijd super veel geleerd en ben zelf ook een stuk spontaner geworden. Leuk werk dus maar ik wilde hierna toch liever iets in de uiterlijke verzorging gaan doen. Ik ben toen een kappersopleiding gaan doen op het Summa in Eindhoven. Mijn plan was om mijn kappersdiploma op niveau 4 te halen en daarna cursussen te volgen in de visagie om dit met elkaar te combineren. Zodat ik als kapster altijd werk zou hebben. Toch merkte ik na een jaar op de kappersopleiding dat het toch niet helemaal was wat ik later echt wilde gaan doen. De visagie die ik in eerste instantie als bijzaak wilde doen, werd nu een grotere prioriteit voor mij. Ik solliciteerde met veel enthousiasme op een vacature bij Make-up Studio in Eindhoven en toen ik daar werd aangenomen besloot ik om te stoppen met mijn opleiding. Ik heb altijd al liever gewerkt dan op school zitten dus ik was ontzettend blij met deze keuze.

Na veel overleg met school en mijn ouders en na zelf natuurlijk super lang en goed te hebben nagedacht koos ik er dus voor op te stoppen met mijn opleiding. Ik wilde me voor de volle 100% focussen op de visagie. Ik wist dat hier risico's aan vast zouden zitten maar het is mijn passie waar ik mijn werk van wilde maken. Ik had in die tijd al wat klantjes thuis maar werken voor een professioneel merk was voor mij helemaal nieuw. Ik had super veel zin om bij Make-up Studio aan de gang te gaan. Langzaam aan kreeg ik het drukker met de klantjes thuis en dit combineerde ik dan met Make-up Studio. Daarnaast heb ik vorig jaar mijn eerste visagie cursus afgerond en dit jaar mijn diploma behaald. Mijn klantenkring blijft groeien en na een jaar ben ik nog steeds super blij met mijn keuze. Nu werk ik ongeveer een jaar bij Make-up Studio in Eindhoven, heb ik klantjes thuis en op locatie, verzorg ik de make-up van prachtige bruidjes en werk ik samen met fotografen. Eigenlijk doe ik alles op het gebied van visagie en kunnen ze mij overal voor vragen. Ik heb het druk maar ik geniet van iedere moment. Ik blijf groeien en dat wil ik altijd blijven doen.

Dit is dus hoe ik ben begonnen in de visagie en wat ik nu allemaal doe. Mocht je nog vragen hebben kun je die natuurlijk altijd stellen in de reactie hier beneden. 

Liefs, Kelsey.

Reacties

Populaire posts