Review; Styl Pro | Beauty

Penselen wassen is iets wat ik bijna dagelijks doe. Misschien niet het allerleukste werkje om te doen, maar wel heel belangrijk. Eerst deed ik dit altijd met babyshampoo en daarna ben ik overgestapt naar het ouderwetse blokje zeep. Omdat ook dit best veel tijd kost als ik al mijn penselen moet wassen was ik al een tijdje opzoek naar iets anders. Al verschillende keren kwam ik de StylPro tegen, dus besloot ik deze te bestellen. 

Het apparaatje beweert je penselen diep te reinigen en te drogen in minder dan een minuut. Normaal duurt het uren om je penseel goed te laten drogen. Dat is dankzij de StylPro dus verleden tijd, zeggen ze. Het leek mij leuk om dit product eens uit te proberen en omdat ik er al best veel vragen over kreeg, er ook een artikel over te schrijven. Ik zal jullie alle informatie geven over het product en mijn mening ervan. 
Alles komt in een compacte, vierkante doos waar later ook alles weer in opgeborgen kan worden. Alles is mooi in plastic verpakt zodat het niet beschadigd. Na een uitgebreide land leiding en een boekje met alle anderen producten van dit merk zit onder een laagje karton de rest van de set. Ook zitten boven in de doos twee testertjes van de reiniging die bij de StylPro hoort, ik wilde het eerst met mijn eigen zeep proberen voordat ik een flesje wilde aanschaffen dus het is leuk om de zeep alsnog te kunnen proberen.

De kom waar je de penselen in gaat wassen zit samen met de opzetstukken verpakt in plastic. Die rubbere opzetstukken zijn bedoeld om je penselen in te steken en deze dan vervolgens weer aan het apparaatje te bevestigen. Ook zit er een houdertje bij waar je de opzettenstukken weer op kan zetten wanneer je deze niet gebruikt. 

Het apparaatje op zich ligt lekker in de hand en is niet groot of zwaar waardoor deze dus makkelijk te gebruiken is. Aan de zijkant zit een schuifknopje met een aan of uit functie en aan de bovenkant kun je de aansluiting waar je een penseel opzet in het apparaatje steken waar je dan later weer de rubbere opzetstukken op zet.

Het is erg belangrijk dat je de juiste maat vind bij een penseel zodat deze tijdens het reinigen niet loslaat. Waar ik altijd naar kijk is dat ik het penseel in de rubber (die nog op de houder staat) zet en ik het in zijn geheel van de houder af kan halen. Dan weet ik zeker dat het penseel goed en stevig vastzit. Dit is zo belangrijk omdat de StylPro met behulp van ronddraaiende bewegingen je penselen reinigt en droogt. Ook kun je nog even een de rubber trekken om te kijken of hij makkelijk loslaat.

Om de StylPro goed te kunnen testen heb ik gekozen voor verschillende penselen die ik voor verschillende producten heb gebruikt. Deze vier penselen heb ik gebruikt voor Foundation, Bronzer, oogschaduwbasis en een oogschaduwmousse.

Door het schuifknopje omhoog te schuiven begint het opzetstukje te draaien. Dit gaat zo vlug dat de haren van het penseel helemaal uit elkaar gaan staan en hierdoor dus super intensief gereinigd worden. Ook zorgt deze rotatie ervoor dat het penseel gedroogd wordt in een korte tijd.
Ik heb voor de eerste keer de bijbehorende zeep gebruikt om te kijken hoe deze werkt. Ik heb het zakje toegevoegd aan een laagje lauw, warm water. Het is belangrijk dat je maar een klein laagje water in de kom doet zodat de haren van het penseel onder water zijn, maar het water niet voorbij het ijzeren deel van het penseel komt. De lijm waarmee de haren in het penseel vastzitten, kan daardoor loslaten.


Om te beginnen moet je het penseel een aantal keer onderdompelen in het water. Dit zorgt ervoor dat de zeep goed met het wat wordt vermengd en dat het penseel helemaal nat is. Daarna zet je hem aan waardoor hij gaat draaien. Het is de bedoeling dat je het penseel 10 seconden onder water laat draaien om het penseel te reinigen. Nou moet ik eerlijk toegeven dat dit niet bij ieder penseel het geval is. Bij de meeste kost het toch 20/30 seconden tot het penseel helemaal schoon is. Ook merk ik dat wanneer je de haren geheel onder water houdt, hij niet helemaal goed draait dus heb ik hem een beetje in beweging gehouden, dit werkt goed! Daarna is het de bedoeling dat je het penseel 10 sec boven water houdt om de haren te drogen. Ook dit verschilt per penseel en duurt over het algemeen 20 seconden.


Nou moet ik toegeven dat het resultaat me verbaasd. Het penseel hierboven ziet eruit als nieuw. Al het product is uit het penseel en zit nu in het water. Nou weet ik alleen niet of het de bedoeling is om na ieder penseel het water met zeep te vervangen. Dit lijkt me wel, als ik zie hoe vies het water is na een penseel. Toch lijkt me dit niet echt zuinig aangezien ik nu een heel zakje van de reiniging heb gebruikt.

Mijn eindoordeel, ik ben super tevreden over de StylPro en de werking ervan. Het maakt zeker de beweringen waar alleen niet in de tijd die beloofd wordt. Misschien ligt dit ook aan de penselen die ik heb gebruikt om het product te testen maar dit verandert zeker mijn positieve mening niet. Wat ik vooral zo fijn vind aan de StylPro is dat je handen niet nat worden. Als ik mijn penselen met zeep was, waren na een tijdje mijn handen super droog en gerimpeld. Een minpuntje is dat hij niet alle penselen helemaal goed schoonmaakt. Bijvoorbeeld concealer penselen, doordat dit vaak synthetisch haar is en vrij stijf is, spreidde de haren niet tijdens het draaien dus kan het penseel de zeep niet goed opnemen. Verder raad ik de StylPro aan iedereen aan en ben ik zeker van plan om deze voortaan te gebruiken voor het reinigen van mijn penselen.

Ik heb de StylPro besteld op www.boozyshop.nl en ik heb er €64,99 voor betaald. 

Liefs, Kelsey



Reacties

Populaire posts