Alles over mijn webshop, www.stilettofashion.nl | Personal


Zoals sommige van jullie misschien wel weten heb ik een eigen webshop. Dit is altijd al een droom van mij geweest en dat heb ik waar weten te maken. Omdat ik  nog steeds heel veel vragen krijg over wat er verkocht wordt en hoe ik ben begonnen, heb ik besloten om hier een artikel over te schrijven. Mocht je na dit artikel alsnog vragen hebben, stel ze dan hieronder in de reacties. 



Hoe ik ben begonnen.
Al van jong af aan ben ik dol op het verkopen van spullen. Vroeger stonden ik en mama samen al op de markt om tweedehands spullen en kleding te verkopen. Ik vond dit altijd al super leuk en wist toen al dat ik daar iets mee wilde gaan doen. Daarna kocht ik hier en daar wat spulletjes die ik verkocht aan vriendinnen. Later zijn ik en mijn beste vriendin Nikita een Instagram account begonnen waar we kleding en sieraden verkochten. We begonnen met piercings die super snel waren uitverkocht en hebben dat uitgebreid naar kleding. Omdat we hier geen zijn meer voor hadden zijn we hier na ongeveer een jaar mee gestopt. Dit is ondertussen al weer 3 a 4 jaar geleden. In april 2016 ben ik begonnen met het opzetten van de webshop. Mijn doel was toen om op 1 januari 2017 de webshop ook daadwerkelijk te openen. Dat leek toen nog heel ver weg maar uiteindelijk heb ik alle tijd hard nodig gehad en ben ik tot de laatste weken bezig geweest met de site. In die negen maanden ben ik vooral bezig geweest met een collectie samenstellen en de website zelf. Ook moest ik natuurlijk naar de kamer van koophandel om mijn eerste eigen bedrijf in de laten schrijven. Ik wist toen al wat ik wilde gaan verkopen en ik had al een plan hoe ik dat wilde gaan doen, maar verder wist ik niks. Ik wist niks van de btw, aangifte doen etc. maar ik kon niet wachten om hiermee te beginnen.

Hoe ik de naam en het logo heb bedacht. 
Al gelijk vanaf het begin van de site was ik bezig met een naam en een logo. Ik wist wel dat de site strak en licht moest zijn. Ik wilde voornamelijk wit gebruiken en dit combineren met een anderen kleur. De kleur die ik wilde gaan gebruiken wist ik nog niet. Toen ik op de kappersopleiding zat kregen wij ooit de opdracht om een droomsalon te creĆ«ren. Een digitale tekening van de salon, reclame en visitekaartjes. Toen kwam ik op de naam Stiletto Hairdesign. Dit staat voor vrouwelijk, Chique maar ook leuk. Een stiletto (naaldhak) Kan namelijk op ontzettend veel manieren gedragen worden. Dit leek me een top naam voor mijn webshop aangezien dat is wat ik wil uitstralen. Het logo wilde ik ook vrij simpel houden. Een stiletto gecombineerd met de naam. Ik heb toen een simpel logo bedacht die ik net na de opening nog heb verandert om het iets speelser te maken. Zie hier de voor en na foto's. 

VOOR
 NA



Wat ik wilde verkopen.
Toen ik begon met het opzetten van de website, wist ik al wat ik wilde gaan verkopen. Ik wilde sieraden en accessoires aanbieden voor een leuke prijs zodat het voor iedere vrouw gangbaar is. Items die leuk zijn te combineren met elkaar en anderen sieraden. Leuke kleurtjes maar toch ook wat strakkere varianten. Ik begon toen met een leuke collectie aan sieraden zoals armbanden, kettingen en oorbellen en qua accessoires begon ik met portemonnees en zonnebrillen. Later wilde ik dit dan weer gaan uitbreiden naar kleding. 

De eerste paar maanden. 
De eerste paar maanden na het openen van de webshop genoot ik van alle momenten dat ik ermee bezig was. Aangezien en nog super veel moest gebeuren, stak ik er dan ook uren tijd in per dag. Ik kreeg wekelijks een aantal bestellingen dat dat groeide iedere maand. Ik was continue bezig met het aanpassen en verbeteren van de website en het samenstellen van nieuwe producten en collecties. Mijn doel was om wekelijks nieuwe producten toe te voegen aan de webshop om zo voor regelmatige vernieuwing te zorgen. 

Social media en promotie. 
Social media was mijn beste vriend voor en nadat de webshop was geopend en nu nog steeds. Ik ben constand bezig met foto's maken en plaatsen op Facebook en Instagram. Ik begon met zo'n 100 volgers toen de webshop open ging en dat groeide vrij snel. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nu minder met social media bezig ben als in het begin dus groeien de volgers minder snel. Social media was voor mij een erg belangrijke manier van promotie. Je kunt hier simpelweg foto's en berichten plaatsen om je volgers op de hoogte te houden van alles wat er in je bedrijf omgaat en wat de vernieuwingen zijn. Ik was (en ben..) voornamelijk actief op Instagram. Ik gebruik Instagram namelijk om dagelijks simpele foto's te plaatsen met wat informatie erbij. Facebook gebruik ik meer om echt een aankondiging te doen zoals sale en/of een nieuwe collectie. Ook werkte ik regelmatig samen met bekende instagram accounts om zo een grotere groep te kunnen bereiken. 

Aankomende veranderingen. 
Op dit moment is er een enorme sale op de website. Ik wil namelijk vanaf (ongeveer) september een geheel nieuwe collectie online zetten. Alles wat op dit moment in de sale is, komt ook niet meer terug. Ik hou zelf enorm van veranderingen. Dit houdt het leuk, vind ik. De reden achter deze veranderingen is dat ik van de grote hoeveelheid sieraden af wil aangezien dit meer als bij verkoop wordt verkocht. Daarnaast wil ik dus meer accessoires toevoegen als tassen, portemonnees, horloges, etc. Ook de kwaliteit zal verbetert worden en de website vernieuwd. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van deze veranderingen. 

Dit was het artikel over mijn webshop. Mocht je toch nog vragen hebben stel ze dan gerust hieronder in de reacties. Vergeet natuurlijk niet om en kijkje te nemen op mijn webshop www.stilettofashion.nl 

Liefs, Kelsey.

Reacties

Populaire posts