Vakantie Zakynthos 2017, Deel 1. | Traveling

In juni zijn ik en wim (mijn vriend) 13 dagen op vakantie geweest naar Zakynthos, Griekenland. Ik zelf was nog nooit eerder in Griekenland geweest en Zakynthos leek ons een super mooi eiland om deze zomer naartoe te gaan. Zakynthos staat bekend om de geweldige baaien en prachtige witte stranden, ook het scheepswrak strand is hier erg populair. In dit artikel krijgen jullie alvast een impressie van hoe onze vakantie was en ook komen jullie gelijk wat meer te weten over Zakynthos.

Voor het boeken
Voordat we gingen boeken hadden we op internet al verschillende beelden gezien van dit prachtige eiland, we wisten toen alleen nog niet zeker of dit ook onze vakantiebestemming zou zijn. Ondertussen keken we ook naar anderen Griekse eilanden zoals Kreta en Rhodos maar ook landen als KroatiĆ«. Uiteindelijk kwamen we toch weer terug op Zakynthos.
Over Zakynthos.
Zakynthos vrij klein Grieks eiland ten westen van Griekenland. De oppervlakte van Zakynthos is 406km2 en heeft zo'n 40.650 inwoners. De hoofdstad is Zakynthos stad, wat in het oosten van het eiland ligt. De vliegtijd naar het eiland is zo'n 3 uur en 15 minuten. Zakynthos staat naast alle mooie grotten en stranden voornamelijk bekend om het prachtige shipwreck beach.
De heenreis
De reis begon voor ons op het station van Eindhoven. Nadat papa ons had afgezet met de auto, namen we in Eindhoven de trein richting Utrecht. Vanuit daar stapte we over op de trein richting Schiphol. Om 04:00 vlogen we dus we waren ruim op tijd op het vliegveld. Na wat winkelen en een bakje koffie konden we het vliegtuig in. De vlucht begon wat onrustig, door het weer schokte het toestel enorm. Wij hebben beide geen vliegangst maar het was wel irritant. Na een uur werd dit minder. We hebben geprobeerd om samen een film te kijken maar ik viel al snel ik slaap. Kort daarna werd ik wakker gemaakt door Wim dat we al gingen landen. De landing was wel weer wat minder, maar door de korte landingsbaan op het vliegveld gaat dat niet anders. Nadat we het toestel verlaten hadden, gingen we de koffer halen en liepen we naar de transfer die ons naar het appartement bracht.

Het appartement
Tijdens het boeken hebben wij er bewust voor gekozen om een wat goedkoper appartement te nemen. Wij houden er namelijk allebei van om lekker buiten de deur te eten en we wilde in Zakynthos nog heel veel doen. We zouden dus eigenlijk alleen maar in het appartement slapen. Uiteindelijk kozen we er wel voor om er ontbijt bij te nemen, zodat we in de ochtend niet weg hoefde om te eten. Het appartement opzich was prima, vooral voor de prijs. Het personeel was vriendelijk en hielden wel van een grapje. Iedere maandag was er in het appartement griekse avond, helaas hebben wij die niet mee kunnen maken omdat we de eerste maandag al hadden afgesproken om ergens anders te eten en de tweede maandag ging het niet door omdat er te weinig mensen zich hadden aangemeld.

De eerste paar dagen.
Toen we bij het appartement waren aangekomen, moesten we nog even wachten tot de kamer klaar was. We dronken wat en werden daarna naar de kamer gebracht. We pakte onze koffer uit en dronken wat bij het appartement. In de middag zou er een informatie bijeenkomst zijn voor nieuwe gasten in het hotel bij ons tegenover, dus daar zijn we heen gegaan. Na de informatie bijeenkomst hebben we gelijk aangegeven dat we graag een scooter wilde huren voor een week, dit was van maandag tot en met zondag. Daarna besloten we om gelijk het eiland te gaan verkennen. Eenmaal onderweg kwamen we al een aantal mooie plekken tegen. We zijn op de boulevard aan het strand gaan liggen waar we ook even de zee in zijn geweest. Later zijn we beide in slaap gevallen. S'avonds zijn we bij een restaurantje vlak bij het appartement gaan eten en daarna zijn we terug gegaan naar de boulevard om nog even wat te gaan drinken.

De dag daarna besloten we om naar het waterpark te gaan. Dit was ongeveer een half uurtje met de taxi. We zijn bewust deze dag gegaan omdat we toen de scooter nog niet hadden en dus geen dag verspilde, aangezien we de scooter hard nodig hadden om alles te zien. Na een leuke dag in het waterpark zijn we terug gegaan naar het appartement. S'avonds opnieuw gaan uiteten. We hadden namelijk van te voren al afgesproken dat we toch niet zouden koken deze vakantie.

De derde dag zijn we naar het strand gegaan. De eerste dag zagen we dat er aan het einde van het strand een eilandje lag waar we op zouden kunnen. Onderweg kwamen we vrienden tegen uit Geldrop waarmee we naar dat eiland zijn gegaan. S'avonds zijn we dan ook bij het appartement van die vrienden gaan eten.

De vierde dag zijn we s'morgens de scooter op gaan halen op de boulevard. Die dag waren we van plan om gelijk het eiland verder te gaan verkennen, plannen gewijzigd. We hadden de dag ervoor namelijk afgesproken om ook gelijk een bootje te huren, dit was voor vier uurtjes. Met dit bootje zijn we langs de blauwe grotten gevaren en vanuit daar door naar Marathonisi. Dit wordt ook wel het schilpaddeneiland (Turtle Island) genoemd. Dit was een prachtig wit strand en de zee was helder blauw. Het was maar een klein strandje omdat ze een groot deel hadden afgezet. Iedere jaar leggen schilpadden hier namelijk hun eieren die rond september uitkomen. Helaas waren wij er dus net wat te vroeg om dit te kunnen zien. Na ongeveer een uurtje op dit mooie strand zijn we doorgevaren naar Het eiland waar we ook de tweede dag zijn geweest, hier zouden namelijk wel schilpadden zwemmen.  Na ongeveer 100 meter vanaf het strand, stopte de boot ermee, al snel kwam er een man die op het strand werkt om ons te helpen en zo konden we onze route vervolgen. Toen we er aankwamen was er al een ander bootje, zij wezen ons naar de schildpadden. De man van het andere bootje gooide tomaten in het water waardoor de schilpadden bovenkwamen en wij ze konden zien. Super leuke ervaring.

Nadat we om drie uur de boot hadden teruggebracht, gingen we terug naar het appartement (met de scooter!) om even uit te rusten voor de volgende activiteit, paardrijden.  Dit was een van de dingen die we zeker wilde doen. Om 16:30 werden we opgehaald en naar een paardenstalling gebracht. Vanuit daar kregen we beide een paard aangewezen en vertrokken we richting de bergen. De totale rit duurde twee uur, waarvan een deel in de bergen en een deel over het strand. Super gaaf om een keer gedaan te hebben.

Dit was het eerste deel van onze vakantie. Omdat we tijdens onze vakantie zoveel hebben gedaan, heb ik besloten om het op te splitsen zodat het artikel niet te lang wordt. Het volgende deel zal binnenkort ook op mijn blog te lezen zijn.

Vergeet niet om een reactie achter te laten.