Wenkbrauwen bijtekenen, Tips & Tricks! | Beauty



Om te beginnen wil ik me allereerst even verontschuldigen dat er zo lang geen artikel online is gekomen. Dit is omdat ik het ontzettend druk heb gehad, sorry hiervoor. Bij deze dus alsnog het artikel over hoe ik mijn wenkbrauwen bij teken. De wenkbrauwen worden een steeds belangrijker onderdeel van de make-up. De afgelopen jaren zijn er ook ontzettend veel verschillende manieren van wenkbrauwen bijtekenen bij gekomen. Omdat ik super vaak de vraag krijg over hoe ik mijn wenkbrauwen bijteken, heb ik in dit artikel alle stappen voor jullie beschreven. Ik hoop dat ik met behulp van dit artikel als jullie vragen beantwoord.


Om mijn wenkbrauwen bij te tekenen gebruik ik altijd een aantal spulletjes. Allereerst natuurlijk om mijn wenkbrauw mooi te epileren een pincet, om eventuele haartjes iets korter te maken een schaartje, om de wenkbrauwen door te kammen een borsteltje en een schuin afgesneden penseeltje om het product aan te brengen.





Om te beginnen epileer ik altijd even mijn wenkbrauwen voordat ik begin met mijn make-up. Dit is zodat mijn wenkbrauwen dan altijd een stuk strakker uitkomen. Nat ik mijn wenkbrauwen weer helemaal mooi heb geëpileerd en eventueel een beetje heb bijgeknipt borstel ik ze nog even door en ga ik verder met het bijtekenen.


Om mijn wenkbrauwen bij te tekenen gebruik ik nu al een tijdje de wenkbrauw gel van Make-up Studio. Het fijne aan deze gel vind ik dat het geen droog product is (wat vaak wel zo is bij wenkbrauwgels.) maar het product ik ook niet te vet. Ook is dit product water- en smudgeproof waardoor hij dus heel de dag perfect blijft zitten. Ik gebruik de gel in de kleur Dark.


De manier waarop ik mijn wenkbrauwen teken is eigenlijk heel simpel. Ik laat in het begin (het deel wat het dichts bij de neus is) ongeveer een derde van mijn wenkbrauw vrij. Dit ga ik later vervagen. Vanaf dat punt trek ik aan de onderkant een strakke lijn naar het einde van mijn wenkbrauw. Omdat ik mijn eigen wenkbrauwen wat te kort vind, trek ik deze lijn net iets verder door waardoor ik mijn wenkbrauw dus automatisch iets langer maak.


Na de eerste lijn aan de onderkant van mijn wenkbrauw doe ik aan de bovenkant hetzelfde. Vanaf een derde trek ik een lijn naar het einde. Het deel tussen beide lijnen in vul ik op met het product wat nog op het penseel zit, zodat ik niet teveel aanbreng.


Nadat ik dit heb gedaan maak ik mijn penseel even schoon op een wattenschijfje of tissue (zonder remover!! Door de remover kan het geheel gaan vlekken en dit krijg je nooit meer mooi.) zodat het penseel geen product meer bevat. Door horizontaal het penseel langs mijn wenkbrauwharen te halen, verspreid het product dat ik op mijn wenkbrauwen heb aangebracht zich en komt er dus een zachter, geschaduwd effect. Dit is om te voorkomen dat het begin van de wenkbrauw net zo donker is als het einde. Als je aan het begin van de wenkbrauw geen haartjes hebt, kun je deze eventueel bijtekenen met een dun wenkbrauwpotlood en ook dit daarna lichtjes vervagen.



Nu zijn de wenkbrauwen bijgetekend maar naar mijn mening nog niet helemaal strak genoeg. Om ze nog een beetje strakker te maken (en eventuele korte haartjes weg te werken) gebruik ik concealer. Concealer is eigenlijk bedoeld om oneffenheden weg te werken in het gezicht maar ook voor de wenkbrauwen is dit product perfect! Ik breng de concealer aan op beide kanten van een plat en rechts penseel en dit strijk ik af zodat er niet teveel product op het penseel zit. In begin onderaan in het midden van de wenkbrauw en werk zo de lijn naar buiten. Daarna breng ik het laatste beetje aan de binnenkant van de wenkbrauw aan. Dit vervaag ik daarna weer met een penseel of met mijn vinger.

Dit is dus de manier waarop ik mijn wenkbrauwen bijteken. Zoals je ziet dus geen hele moeilijke manier. Wel moet ik zeggen dat deze manier van bijtekenen zeker niet bij iedereen even goed staat. Wenkbrauwen bepalen een groot deel van je gezichtsuitdrukking dus pas er mee op en vind een manier die jou mooi staat.

Dit was het artikel, ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad!

Liefs, Kelsey.



Reacties

Populaire posts